HP Cloud Recovery aracını Windows 10'da kullanma
HP Tüketici Tipi Bilgisayarlar - HP Cloud Recovery aracını Windows 11'de ve Windows 10'da kullanma
HP Cloud Recovery Aracı, kurtarma yazılımını bir USB sürücüsüne indirmenize olanak tanır. Şu anda araç, 2016 ve sonrasında üretilen tüketici tipi bilgisayarları desteklemektedir. Daha önceki bilgisayar modelleri sürekli olarak eklenmektedir.
Bilgisayarınızı 2016'dan önce satın aldıysanız diğer mevcut kurtarma seçenekleri için HP Müşteri Desteği - Yazılım ve Sürücü İndirmeleri bölümüne bakın.
Modelinizin desteklenip desteklenmediğini öğrenmek için HP Bilgisayarlar - HP Cloud Recovery Aracı Destekli Platformlar sayfasına bakın.
Kurtarma hazırlığı
HP Cloud Recovery Aracını indirip kurmadan önce bilgisayarınızı sistem kurtarma işlemine hazırlayın.
Dosyalarınızı yedekleyin. Bkz. HP Bilgisayarlar - Dosyalarınızı Yedekleme (Windows 10, 8).
Kurtarma işlemi için bir ila dört saat ayırın. Kurtarma süresi, ağ ve USB flash sürücüye bağlı olarak değişir.
Etkin internet bağlantısı olan bir bilgisayarınız olduğundan emin olun. En iyi sonuçlar için Ethernet bağlantısı tavsiye edilir. İşlem sırasında internet veya Ethernet bağlantısını kesmeyin.
İşlem sırasında bilgisayarın AC güç bağlantısı olduğundan emin olun. Kurtarmanın başarısız olmasını önlemek için işlem sırasında AC güç kaynağı bağlantısını kesmeyin.
Minimum 32 GB alana sahip boş bir USB flash sürücünüz olduğundan emin olun.
Bilgisayarınızın Windows bölümünde en az 20 GB boş disk alanı olduğundan emin olun.
Harici bir sabit sürücü kullanmayın. Araç, harici bir sabit sürücüye indirilirse çalışmaz.
Windows 11'e uygun modeller için Windows 10 kurtarma görüntülerinin kullanılabilirliği
Windows 11 yükseltme döneminde Windows 10 işletim sistemiyle satılan bazı bilgisayar modelleri de, Windows 11 işletim sistemi önceden yüklenmiş olarak satılmıştır. HP Cloud Recovery Aracı, bu modeller için yalnızca Windows 11 görüntü seçeneğine sahip olabilir.
HP, Windows 11 kullanılmasını önerir. Gerekirse Windows 10 kurtarma ortamı sipariş etmek için HP Destek ile iletişime geçin.
HP Cloud Recovery Aracını indirme ve kurma
HP Cloud Recovery Aracı, yalnızca Windows'un 64 bit sürümüne indirilebilir ve kurulabilir.
HP Cloud Recovery Aracını çalıştırma
Bilgisayarınız için bir kurtarma görüntüsü oluşturmak üzere HP Cloud Recovery Aracını çalıştırın.
USB Sürücünüzde HP Sistem Kurtarma İşlemi Uygulama
Bilgisayarı bir USB flash sürücü kullanarak kurtarmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Bilgisayarı açın ve USB flash sürücüyü bir USB bağlantı noktasına takın.
Güç düğmesini basılı tutarak bilgisayarı kapatın.
Monitör, klavye, fare ve güç kablosu dışındaki tüm çevre birimi cihazları çıkarın. Dahili sürücülerdeki ortamları ve yeni eklenmiş olan tüm dahili donanımları kaldırın.
Bilgisayarı açın ve USB sürücüden önyükleme yapmak için önyükleme seçeneklerini kullanın.
Kurtarma işlemini tamamlamak için ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sık sorulan sorular
HP Cloud Recovery İndirme Aracını kullanma ile ilgili bilgi için bu sık sorulan soruları inceleyin.
"Ürün Kimliği Eşleşmiyor veya Geçersiz" hata mesajı görüntülenirse ne yapmalıyım?
Ürün Kimliği Eşleşmiyor veya Geçersiz hata mesajı görüntülenirse doğru seri numarasını girin.
Hoş Geldiniz sayfasında "İleri" öğesine tıkladıktan sonra uzun bir gecikme oluyorsa ne yapmalıyım?
Hoş Geldiniz sayfasında İleri seçeneğine tıkladıktan sonra uzun bir gecikme yaşıyorsanız aşağıdaki adımları uygulayın.
Ağ bağlantınızı kontrol edin.
Sistem saatinin ve zaman diliminin doğru olduğundan emin olun.
HP Cloud Recovery Aracını yeniden başlatın ve tekrar deneyin.
Aracı güvenli bir ağda kullandıktan sonra kurtarma tekrar tekrar başarısız olursa ne yapmalıyım?
Güvenli bir ağ üzerinde bulunan kurtarma aracını kullanma girişimleriniz başarısız olursa proxy, bağlantı noktası ve oturum açma kimlik bilgilerinizi almak için ağ yöneticinizle iletişime geçin.
İndirme denemelerim zaman aşımına uğramaya veya başarısız olmaya devam ederse ne yapmalıyım?
İndirme denemeleriniz devamlı olarak başarısız oluyorsa aşağıdakileri yapın.
İnternet bağlantınızı kontrol edin.
Sistem tarih ve saatinin doğru ayarlandığından emin olun.
"Sürücü bölme işlemi başarısız" hata mesajı görüntülenirse ne yapmalıyım?
Sürücü bölme işlemi başarısız hata mesajının görüntülenmesi USB flash sürücüde bir sorun olduğu anlamına gelebilir. USB flash sürücüyü test etmek için aşağıdaki adımları izleyin.
USB flash sürücüyü yeniden biçimlendirin.
USB flash sürücüde bir dosya oluşturun.
USB flash sürücüde oluşturduğunuz dosyaya erişmeyi deneyin.
Dosyaya erişemiyorsanız USB flash sürücüyü değiştirmeniz gerekebilir.
"Görüntü çıkartma başarısız" veya "Yeniden yerleştirme başarısız" hata mesajı görüntülenirse ne yapmalıyım?
Görüntü çıkartma başarısız veya Yeniden yerleştirme başarısız hata mesajı görüntülenirse HP, kurtarma işlemini yeniden başlatmanızı önerir. Aşağıdaki hata mesajları, kurtarma görüntüsünün indirilmesiyle veya işlenmesiyle ilgili bir sorun olabileceğine işaret eder.
Görüntü çıkartma başarısız
Yeniden yerleştirme başarısız
Kurtarma görüntüsünü yükleme başarısız oldu
Yüklenen resimden sürücü harfi alma başarısız oldu
Hash karşılaştırma başarısız oldu...
Kurtarma USB sürücüsü içerik boyutu indirilen ISO boyutuna eşit değil
"Disk seçilebilir değil" hata mesajı görüntülenirse ne yapmalıyım?
Disk seçilebilir değil hata mesajı görüntülenirse USB flash sürücünüzde 32 GB boş alan olduğundan emin olun.
USB biçimlendirme sırasında işlem başarısız olursa ne yapmalıyım?
USB biçimlendirme sırasında indirme işlemi başarısız olursa aşağıdaki adımları takip edin.
USB flash sürücünün minimum 32 GB alana sahip olduğundan emin olun.
USB flash sürücünün USB bağlantı noktasına düzgünce takılı olduğundan emin olun.
USB flash sürücüyü başka bir USB bağlantı noktasına takın.
USB flash sürücüyü yeniden biçimlendirin ve ardından çalıştığından emin olmak için test edin.
Doğru çalışan bir USB flash sürücü kullanarak işlemi yeniden başlatın.
USB aygıtı, önyükleme aygıtları (Windows 11 ve Windows 10) listesinde mevcut değilse ne yapmalıyım?
Bazı durumlarda kurtarma medyası kullanarak bilgisayarı başlatmak için güvenli önyüklemeyi devre dışı bırakmak ve ardından BIOS'ta eski modu etkinleştirmek gerekli olabilir.
BIOS Kurulumu Yardımcı Programını açmak için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanın ve ardından Önyükleme seçeneklerini yapılandırma (dizüstü bilgisayarlar) veya Önyükleme seçeneklerini yapılandırma (masaüstü bilgisayarlar) öğesini seçin.
Bilgisayarı açın ve hemen ardından BIOS Kurulumu Yardımcı Programı açılana kadar yaklaşık her saniyede bir f10 tuşuna tekrar tekrar basın.
Bilgisayarı açıp hemen ardından Başlangıç Menüsü açılana kadar yaklaşık her saniyede bir esc tuşuna tekrar tekrar basın. BIOS Kurulumu Yardımcı Programını açmak için f10 tuşuna basın.
BIOS Kurulumu Yardımcı Programında gezinmek için sol veya sağ ok tuşlarına basarak menü ekranlarını seçin. Menü ekranındaki öğe listesinde gezinmek için yukarı veya aşağı ok tuşlarını kullanın. Bir öğe seçmek ve bir alt menü açmak için enter tuşuna basın. Ardından ayarları değiştirmek için sol ve sağ ok tuşlarını kullanın. Değişiklikleri kaydetmek ve bir alt menüden çıkmak için f10 tuşuna, değişiklikleri kaydetmeden bir alt menüden çıkmak içinse esc tuşuna basın.
Önyükleme seçeneklerini yapılandırma (dizüstü bilgisayarlar)
Dizüstü bilgisayarlarda güvenli önyüklemeyi devre dışı bırakın ve eski modunu etkinleştirin.
Artık kurtarma medyasından önyükleme yapabilirsiniz.
Önyükleme seçeneklerini yapılandırma (masaüstü bilgisayarlar)
Masaüstü bilgisayarlarda güvenli önyüklemeyi devre dışı bırakın ve eski modunu etkinleştirin.
Modelim destekleniyor mu?
Bilgisayar modelinizin HP Cloud Recovery Aracını destekleyip desteklemediğini belirlemek için desteklenen platformların listesini kontrol edin.
Desteklenen platformların listesini incelemek için HP Bilgisayarlar - HP Cloud Recovery Aracı Destekli Platformlar sayfasına gidin.
https://d34z73bbtpzgej.cloudfront.net/
YanıtlaSil