Header Ads

ASP İndir - ASPBB v0.5 (TR)

ASP İndir - ASPBB v0.5 (ing)






http://sevimgozay.somee.com/frm/


DOWNLOAD




BÖLÜM 1

Tıpkı benim gibi hiç birşeyden anlamadığınızı varsayıyorum. Önceden söyleyeyim bu iş sonundan bakılınca basit ama başından bakılınca çok zor bir iş. Bu forumu

kurulum sırasında elli tane problem yaşamama ve dediğim gibi programcılık, script, asp, html denen şeylerin ne işe yaradıklarını bilmememe rağmen kurmayı

başardım. Bu benim bir iş günüme mal oldu. ben yaptıysam siz de yapabilirsiniz. Şimdiden söyliyeyim ilk 2 saat içerisinde hemen foruma kavuşayım diyorsanız başka

bir çözüm aramanız faydalı olur. Eğer dediklerim harfiylen uygulanırsa takriben 20 dakika içerisinde forum çalışır vaziyette olabilir. Ama acemilik sınır tanımaz

bilindiği gibi ve bu iş uzayacaktır. sebat ederseniz olmaması için hiç bir neden yok. vazgeçmeden sonuna kadar her adımı yapmak için gayret gösterin lütfen. sonuç

tatmin edici.

hatırlatma: ilerleyen aşamada web adresinizin yönetim konsoluna girmeniz gerekeceğinden şifreleri hazır etmeniz yararınıza olacaktır. şifre yoksa ne bu forumu ne

de başka bir forumu kuramazsınız bilginize. çünkü web adresinizin süresi bitti mi, ne kadar yeriniz var gibi bilgilerin kontrol edildiği bu DOMAIN MANAGER

şifreyle internet üzerilen girilen ve açmaya uğraştığınız bu forum klasörünün içindeki klasör ve database dosyalarınıza özel yetkiler verebilen bir uygulama

olduğundan son derece önemlidir.

eğer "alternatifim yok" diyorsanız evet, son duanızı edin, başlıyoruz.

Şimdi indirmemiz gereken üç dosyamız var, bunları indiriyoruz. bir tanesi dosyalarımızda değişiklik yaparken kullanacağımız NOTEPA++ uygulaması, diğeri türkçe dil

dosyasi, bir diğeri ise forum programının kendisi. Aşağıdaki Linklere tıklayıp indirelim.

http://downloads.sourceforge.net/notepad-plus/npp.4.7.5.Installer.exe?modtime=1200342660&big_mirror=0
http://forum.aspbb.org/download.asp?item=231
http://www.aspindir.com/indir2.asp?id=3507&sIslem=%DDndir

NOTEPAD++ editörümüzü çektiğimiz dosya vasıtasıyla kuruyoruz. (bu tür programların kurulumunu anlatarak vakit geçirmek istemiyorum, zira bunu kuramayacak birileri

varsa şu an gidip TELETUBBIES izlemeleri yerinde olacaktır). çekilen forum uygulamasını masaüstünde güzel bir yere açalım yani sıkıştırılmış dosyaya çift

tıklayınca içinde "aspbb_version0_5" isminde göreceğiniz klasörü masaüstüne alalım. dil dosyamızı da (turkish.xml olması lazım dikkat edin)

"aspbb_version0_5"klasörünün altındaki "languages" klasörüne koyalım. dikkat ederseniz bu klasörde 4 tane dil dosyası oluyor siz bunu koyunca.

işin %20'si bitti.

forum hazır bir database dosyasi ile geliyor. access türünde kullanarak işlem yapacağız haberiniz olsun.

"aspbb_version0_5" klasörü altındaki "config asp"'ye sağ tıklayıp "OPEN IN NOTEPAD++" e tıklayıp bu dosyaya girin. gayet seri bir şekilde şunları yapın.

satır numarası 10
eski: const db_type = 1 ' 1 = MySQL, 2 = Access
yeni: const db_type = 2 ' 1 = MySQL, 2 = Access

(dikkat ettiyseniz bir satırda 1 diğerinde 2 yazıyor. 1 olunca mysql denen bir database sistemini kullanıyor ki kurulum sırasında bana sorun yaşattığından dünya

da en bilinen database sistemi olan "ki tamamen şahsi bir yorumdur" access'i seçmek için 2 yazdım)

satır numarası 15
eski: const db_path = "db/aspbb.mdb" ' Only if running Access
yeni: const db_path = "ronaldo/ronaldinho.mdb" ' Only if running Access

(şimdi burada duralım. bu forum internet aleminde çok kullanıldığından ve hazır değerler her kullanan kişide aynı olduğundan yani forumu web den çektikleri gibi

fazla oynaşmadan ve değiştirmeden kullandıkların forum database'niz birileri tarafından çalınabilir. bunu önlememiz gerektiğinden "aspbb_version0_5" klasörünün

altındaki "db" klasörü ve içindeki "aspbb" isimli dosyanın adını değiştirmek zorundayız. benim belirttiğim gibi "db" klasörüne ister"ronaldo" diyin ister "teksas"

ister "tarlafaresi" ve ismi "aspbb" olan database dosyaniza da ister "ronaldinho" ister "bukalemun" isterseniz de "hoparlor" diyin. ne derseniz diyin ama mutlaka

bir seyler diyin ki dosyalariniz çalınamasın. bu değişikliği az evvel belirttiğim satır numarası 15 de mutlaka belirtin. çok basit)

satır numarası 16
eski: const path = "/" 'The path to where you have the forum installed
yeni: const path = "/forum/" 'The path to where you have the forum installed

(burada da duralım. forumunuzu sitenizdeki bir çok dosya ile karşımasın diye bir klasörde tutmanız faydalı olacaktır. hemen "aspbb_version0_5" klasörüne bir isim

verelim. örnek olarak "forum" seçtim. isterseniz "sungerbob" diyebilirsiniz. o zaman da satır numarası 16'yı bu şekilde değiştireceksiniz. yazdığınız bu yeni isim

2 adet slaş karakterinin arasında dursun, tıpkı yukarıdaki gibi.)

satır numarası 31
eski: const strComponent = "aspsmartupload" '//Choose from fso, aspupload or aspsmartupload
yeni: const strComponent = "fso" '//Choose from fso, aspupload or aspsmartupload

(baya önemli bir satır. benim kendi forum kurulumum tam bir rezaletti. her şey arıza verdi ama her şey. ekranımda sürekli olarak bir hata kodu çıktı ve hep

"aspsmartupload" yazdı. nedenini aradım ve buldum. web sunucunuz "aspsmartupload" denen kod sistemini destekliyorsa "aspsmartupload" yazacaksınız. benim ki

desteklemiyormuş ben de "fso" yaptım düzeldi. sizde işe yaramazsa üçüncü seçenek "aspupload" olmalıdır. bu da olmaz ise kurusa bakmayın artık bende elimden geleni

aktarıyorum sadece.)

satır numarası 38 ve 39
const strForumName = "ASPBB"
const strForumAddress = "http://forum.aspbb.org/" '// End with a /

yeni: const strForumName = "ATILIM ULUSLARARASI EĞİTİM"
yeni: const strForumAddress = "http://www.atilimedu.com/atifrm/" '// End with a /

(gayet açık)

satır numarası 51
eski: const defaultLang = "english" '// Name of language file without trailing .lang
yeni: const defaultLang = "turkish" '// Name of language file without trailing .lang

(size çekmeniz için verdiğim ikinci linkteki türkçe dil dosyasına referans veriyoruz)

satır numarası 54
eski: const defaultUserTitle = "Member"
yeni: const defaultUserTitle = "Üye"

(basit bir çeviri eksikliğini gidermiş olduk burada)

%40 bitti.

şimdi yapılacak işin ikinci kısmına geçiyoruz.
    TURKISH.XML ASPBB V0.5 İÇİN / ASPBB v0.5 - iddqd - 23.01.2008  / Cevapla
  TURKISH.XML

forumda alt satırlarda verilen turkish.xml dosyasi herhalde eski bir sürüm. lütfen bu dosyasi linke tiklayip indirdikten sonra languages klasörüne koyun ve ingilizce olarak calistirabildiginiz herhangi bir kullanıcıya girip my profile kısmından turkish diye seçin. çalışması gerekiyor. includes klasöründe herhangi bir ayar yapmaya gerek kalmadı bende. daha önceden inc_top dsyasına 8859-9 ayarı yaptım ama işe yaramadı ben de sil baştan forumu bir daha yapılandırıp sadece bu turkish dosyasini oluşturdum ve oldu. eğer bir şeyler olur da yine çalıştırmazsanız ve hiç olmaz sa english dosyasini kullanarak ekranda türkçe post (mesaj gönderme konu açma gibi) yapmak isterseniz bu bu yolladigim turkish dosyasinin basindakileri english'e koyun. o zaman hiç değilse türkçe mesaj atabiliyorsunuz.

ben sorunu şu şekilde çözdüm. english dosyasini alip turkish ismiyle kaydedip sunucuya gönderdim. baktim bu dosya çalışıyor. sonra yavaş yavaş yazıları türkçeye çevirdim ve bu dosyanin başına da


<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-9" ?>
<language>
<section name="settings">
<lang name="LCID">1055</lang>
<lang name="charset">iso-8859-9</lang>
</section>
<section name="errors">

bunları ekledim .

"yukarıdaki script parçasını nereden nereye kadar ekleyeceğinizi anlayasınız diye en alttaki ERRORS ile biten satiri referans almaniz iyi olur. bu satırlar dil dosyanizin en basindadir."

kolay gelsin.

ayrıca açtığınız mesajlara eğer dosya ekleyemiyorsanız web adresinizin domain kontrol sistemine girmeniz ve buradaki dosya yöneticisi vasıtasıyla forum klasöründeki DOWNLOADS klasörüne yazma yetkisi vermeniz lazım. Her web adresi mutlaka bir yazılım ile kontrol edilir. bunu öğrenmenin en kolay yolu domain adresinizi açarken hangi siteyi kullandıysanız oraya size vermiş olmaları gereken şifreyle giriş yapmak ve DOMAIN MANAGEMENT CONSOLE tarzı bir programı (ki bu program siz giriş yaptıktan sonra mutlaka ekranınızın bir tarafında link olarak duracaktır.) kullanmak.

BÖLÜM 2

"forum" klasörünü olduğu gibi web sitemize yüklüyoruz. bunun için bir ftp (dosya transfer protokolü) programı ile web sunucumuza giriş yapmalı ve "httpdocs" 

klasörüne girmeliyiz. malesef bunları da yapamıyorsanız TELETUBBIES'in ikinci bölümü başladı buna yetişin bari diyorum. "httpdocs" altına komple gönderimizi 

yaptıktan sonra web sitemizin ve ya hosting firmamızın (her iki hizmet de aynı anda aynı firmadan ve ya iki ayrı firmadan alınıyor olabilir, sorun değil) bize 

verdiği DOMAIN CONTROL PANEL ve ya MANAGEMENT PANEL'ine (ismi buna benzer bir şeydir mutlaka) web üzerinden giriş yapıyor ve FILE MANAGER "dosya yöneticisi" gibi 

bir bölgeden "forum" klasörümüz içindeki "ronaldo" (database klasörümüz) içindeki "ronaldinho.mdb" dosyamıza bu ekranın mutlaka bir köşesinde bulunan dosya 

nitelikleri düğmesinden (FILE ATTRIBUTIES olabilir ve ya dosyanın karşısına denk gelen bir KİLİT simgesi olabilir)tıklayıp açılan ekrandan FULL CONTROL özelliğini 

(yazma koruma özelliği oluyor, yani birileri kayıt yaparsa forumunuza ve ya mesaj gönderirse database dosyanıza kabul olsun demek anlamında) açmanız gerekiyor. 

ekranda ne kadar full kontrol seçeneği varsa açın. database klasörünüzün ismini tahmin etmek çok zor olduğundan bulunup silinmesi de o kadar zordur o nedenle tam 

korumaya açmaktan korkmayın. aynı işlemi yine "forum" klasörü altındaki "downloads" klasörüne de yapın, çünkü insanlar sizin forumunuza gönderdikleri mesajlara 

dosya da ekleyebilsinler. eğer her şeyi yaptıktan sonra yine herhangi bir hata ile karşılaşırsanız bu yönetim konsolunuzda "forum" klasörünüze "Allow to use 

parent paths" seçeneğini vermeniz gerekiyor olabilir. bu seçeneği ise "web directories" ve ya "web dizinleri" yönetiminden "httpdocs" a girip "forum" klasörünüze 

bir seçim çentiği koyup "preferences" gibi bir ekrandan "Allow to use parent paths" "benzer dizin kullanımını etkinleştir" (türkçesinden emin değilim) gibi bir 

ekran bulup seçerseniz olacaktır. bu parent paths i bulamazsanız web ve ya hosting yönetim konsolundaki yardım ve ya support bölümünde bir arama yapabilir ve ya 

destek servisine "support request" göndererek yardım isteyebilirsiniz. mutlaka bu seçeneği aktif edebileceğiniz bir yöntem size söyleyeceklerdir. ben de bu 

seçeneği aktif etmek gerekti. lütfen bu anlattığım kısmı iyice bir kez daha okuyun. çünkü işin %98'i bu kısımdan sonra bitiyor"

%98 bitti

forumumuz bence bitti, artık admin hesabı oluşturup istediğimiz atı oynatabiliriz. bunun için forum klasörümüz altındaki setup.asp dosyasını çalıştırmalı ve admin 

hesabını oluşturmalıyız.

bu dosyayı çalıştırmak için şu kısayolu kendinize göre uyacak şekilde modifiye ederek çalıştırın.

http://www.google.com/forum/setup.asp

bu sayfayı dikkatlice okuyup admin hesabımızı açtıktan sonra FTP den httpdocs altındaki forum klasörümüz içinde bulunan setup.asp dosyamızı silebilir ve ya ilerde 

tekrar kullanma ümidiyle yeniden adlandırarak saklayabiliriz.

bu arda siteniz aspuload, aspsmrartupload ve ya fso özelliklerinden hangisini destekliyor görmek için yine aşağıdaki linki sitenize göre modifiye edip çalıştırın.

http://www.google.com/forum/checkcomponents.asp
.

%100 bitti.

bence bu şekilde yapabilirsiniz. işin en büyük kısmı forum klasörü altındaki database klasörü içindeki database dosyası ve bir önceki klasördeki downloads klasörüne tam yetki verebilmekte bitiyor.

umarım eksik bir şey yazmadım. bu dediklerimi yaptınız ve hala olmuyorsa çıkan hata mesajlarını nette aratın ve çözüm için insanların yaptıklarından faydalanın. dosyaları benim dediim şekilde yaptıktan sonra bir klasöre sıkıştırıp yedekleyin ki ilerde çıkacak sorunlarda yaptığınız değişiklikleri tekrar yapmak zorunda kalmayın. bir hata çıkarsa benim size verdiğim bu kısım üzerinden gidin. her şeyi bir daha yapmayla uğraşmayın. 

hata ve yardım konusunda forum.aspbb.com iyi bir kaynak.

kolay gelsin.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.